Aktuelt · Clip · Clip · Film · Medier og internet
Sætter Stadia sig på spiltronen?
Med lanceringen af spilplatformen Stadia tager Google en stort skridt ind i gamerverden. Stadia er en sky-baseret spilplatform, hvor eneste krav til deltagere er, at de har netforbindelse og en Chromebrowser. Tjenesten bliver abonnementsbaseret.
Når brugere en gang har oprettet sig, kan man straks begynde at spille uden at downloade noget som helst, ligesom man i øvrigt er uafhængig af (andre) platforme.
Foreløbig har man kun annonceret to større spil på Stadia: Assassin’s Creed Odyssey og Doom Eternal.
Google ejer i forvejen YouTube, som alene i 2018 viste i alt 50 milliarder timers spilindhold. Samtænkningen mellem YouTube og Stadia kan give Google en stærk position på spilmarkedet. Blandt de store teknologivirksomheder er det kun Apple, som ikke har egen spilplatform.
Vanskeligheden består i at sikre tilstrækkeligt hurtige forbindelser til at gamere oplever samme fart, som på egen PC eller Playstation. Lykkes det, kan Stadia ændre meget i spilbranchen.
Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good. https://accounts.binance.com/en/register?ref=WTOZ531Y