Danmarks Statistiks årlige opgørelse over oplagstal for såvel dagblade som magasiner viser, at de trykte medier fortsat har det svært (se Søndag Aften arkiv).
Siden 2007 har dagbladenes søndagsudgaver mistet 38% i oplag, dagbladens hverdagsudgaver 36%, og magasinerne har mistet 35%. Alene fra 2013 til 2014 var tilbagegangen 8% for magasinerne, 7% for dagbladenes hverdagsudgaver og 5% for søndagsudgaverne.
Blandt magasinerne var den største tilbagegang fra 2013 til 2014 hos Vi Unge, som mistede 17%, Se og Hør 15% og Kig Ind 15%.
Kun Costume og Isabellas oplevede fremgang (3% hver).
Blandt dagbladene havde Ekstra Bladet en tilbagegang på 13% (både hverdag og søndag), Børsen mistede 12%, både Nordjyske hverdag og BT mistede 11%.
MetroXpress havde en betragtelig fremgang med hele 29%. Derudover var det kun Politiken Søndag, som klarede skærene med 3% fremgang.